دوشنبه ۰۲ مرداد ۰۲
۳ بازديد
۰ ۰

رمان تیلور جنکینز رید با الهام از فلیت‌وود مک در مورد یک گروه لذت‌گرای دهه 70 اکنون به یک برنامه تلویزیونی تبدیل شده است. بهترین چیز؟ لورا مارتین می نویسد که یک گروه تخیلی به یک گروه واقعی تبدیل شده است.

آنها می گویند اگر می توانید دهه 60 را به یاد بیاورید، واقعاً آنجا نبودید، اما می توان گفت که این ضرب المثل حتی برای دهه 70 مناسب تر است. از هرزگی پر زرق و برق دیسکو در استودیو 54 تا تب آنارشیک پانک، افراط لذت‌گرایانه به اوج جدیدی رسید. با توجه به آن، طرفداران موسیقی مسن تر ممکن است فکر کنند که به سادگی گروه پرفروش آن دهه مبهم، دیزی جونز و شش، را فراموش کرده اند. با وجود آلبوم اصلی گروه، Aurora که اکنون در سطح بین‌المللی در دسترس است، و با مجموعه‌ای بیوگرافی همراه در مورد اینکه چرا گروه در حال حاضر در Amazon Prime Video اجرا می‌شود، ممکن است از خود بپرسید: آنها دوباره چه کسانی هستند؟

در واقع، این گروه هرگز وجود نداشته است. این اثر خارق العاده ای از تخیل نویسنده تیلور جنکینز رید در رمان دیزی جونز و شش است. این کتاب که در سال 2019 منتشر شد، داستان اصلی گروه داستانی و اعضای آن را روایت می‌کند: دیزی جونز، خواننده اصلی، بیلی و برادر گیتاریست اصلی او، گراهام دان، نوازنده کیبورد، ادی گیتاریست ریتم و وارن درامر (به عنوان مثال). و همچنین همسر بیلی، کامیلا) در پس زمینه لس آنجلس در دهه 70. این داستان عاشقانه‌های درون گروهی و رقابت‌های تلخی را که به وجود آمد، زندگی بالا، لذت‌جویی و اعتیاد را پوشش می‌دهد - و البته خلق موسیقی آن‌ها، که تمام درام آنها را مستند می‌کرد.

این رمان، مانند گروه داستانی، تبدیل به یک حس فوری شد. کتاب it-book سال 2019، بیش از یک میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته است، نه هفته را در جدول پرفروش‌های نیویورک تایمز سپری کرده و در BookTok موفق شده است. این کتاب تخیل خوانندگان را به تسخیر خود درآورده است، در میان چیزهای دیگر، به خاطر ویژگی‌های فراری بودنش، زیرا آنها با خوشحالی به دوران افراط در راک اند رول بازگردانده می‌شوند، در کالیفرنیای دهه 70 که آفتاب‌بوس‌شده و بی‌نظیر اجرا می‌شود. اکنون، اقتباس جدید 10 قسمتی صفحه‌نمایش کوچک، که سه قسمت اول خود را چند هفته پیش نمایش داد و اپیزودهای بیشتری را به صورت هفتگی منتشر کرد، ممکن است برای بینندگان آمازون پرایم جذاب باشد. از ضربات آغازین، فریبنده است. اگر خواندن کتاب باعث می‌شود احساس کنید آنجا هستید، این مجموعه تلویزیونی طرفداران را حتی بیشتر به اکشن می‌کشاند و بینندگان را برای سواری وحشیانه‌ی پیدایش گروه همراه می‌کند و آنها را تا آخرین کنسرت سرنوشت‌ساز که گروه منفجر می‌شود درگیر نگه می‌دارد.